dijous, 10 de desembre de 2009

Les properes eleccions

La classe política, amoïnada pels propers comicis, va envoltar-se dels millors assessors en els àmbits econòmic i legal. Quadraven idees i legalitzaven equacions.

Alhora van contractar els humoristes, amb més índexs d’audiència, per afegir algun acudit o expressió irònica enmig dels discursos i, apropar-se així, a allò que abans dèiem poble i ara s’anomena ciutadania.

També van comptar amb terapeutes de prestigi per simular, durant la campanya electoral, un complet equilibri físic i emocional.

Alguns, els més innovadors, van convèncer als comerciants dels mercats municipals, així com al gremi dels cambrers, perquè els fessin una lliçó d’empatia i els ensenyessin les normes bàsiques per a saber escoltar.

Els professionals de la perruqueria i l’estètica els van posar les canes adequades i els quilos propis del bon magnatari.

Representants de les diverses religions del país els van fer pregàries a mida que poguessin enviar-se com a “sms” per a reforçar l’ànima dels candidats electes.

Els del gremi de sabateria els van dissenyar soles específiques per a fer la fresa oportuna de qui trepitja fort.

Els de l’àmbit de la gastronomia van fer un compendi dels aliments que, barrejats i combinats en justa mesura, alimentaven el somriure i feien brillar la pell.

Els locals d’oci nocturn van evitar l’entrada dels candidats polítics i van posar, com a porters, a experts psicòlegs per tal de fer-los pair els possibles sentiments de decepció davant la negativa.

El sector del tèxtil dissenyà vestits que engavanyaven les intencions inconscients i els feien més atractius.

Els professionals del circ van ensenyar-los a fer equilibris mentre els bombers els van cedir les xarxes per si feien algun pas en fals.

Els del sector immobiliari, aquest cop i excepcionalment, van optar per no col·laborar-hi.

Però, a l’hora de la veritat, o sigui el dia de els eleccions, tot i el suport professional de més de la meitat de la població, van trobar-se amb una abstenció del 99%. Quasi es podria dir que només havien votat els candidats i les famílies (la part més propera de la família, és clar!).

Els posteriors estudis d’empreses especialitzades en l’anàlisi dels resultats polítics van fer la diagnosi següent:
Benvolguts/udes polítics /ítiques,

Tot i que, segons les enquestes d’opinió inicials, crèiem que la participació seria de les més altes de la història, volem comunicar-los que l’abstenció només ha estat causada per una mer equívoc lingüístic.

Els felicitem per una de les campanyes més ben organitzades i participatives en el nostre país.

No obstant això, hem arribat a la conclusió que la causa de tot plegat ha estat que l’impressor de les pancartes, amb les presses de darrera hora, va convocar el poble a les properes ereccions i la gent, desconcertada, cauta i amb poc costum de mobilització per aquests temes, ha decidit quedar-se a casa fins a les properes instruccions. Així només ha estat un excés de convicció de l’eslògan.

Atentament,


Federació d’Analistes polítics