dijous, 23 de desembre de 2010

Regala paraules de la gran Montserrat Roig

"Si em pregunten per què escric en català, se m'acuden tres raons: primer, perquè és la meva llengua; segon, perquè és una llengua literària; i, tercer, escric en català perquè em dóna la gana. La meva és una llengua que em serveix. Sé, també, que hi ha unes regles. Com hi ha la novel·la Pilar Prim de Narcís Oller. De les regles, una vegada apreses, procuro oblidar-me'n. De la novel·la, procuro recordar-me'n. La llengua, per a qui escriu, és allò que queda quan s'ha oblidat tot."

Digues que m'estimes encara que sigui mentida
Montserrat Roig

Si mai voleu fer un magnífic regal com ara que una bona actriu, la Mariona Casanovas, reciti textos de la Montserrat Roig a algú a qui estimeu, només heu de dir-m'ho a nuriapujolas@gmail.com. Us n'envio un vídeo perquè n'aneu fent boca...



3 comentaris:

Albert Guasch Ribas ha dit...

Tots recordem la malaguanyada Montserrat Roig. Com en el poema, li queda la paraula.

“Si he perdido la vida, el tiempo, todo
lo que tiré, como un anillo, al agua,
si he perdido la voz en la maleza,
me queda la palabra.”

“En el principio”, de Blas de Otero

Clara ha dit...

Vaig veure la Mariona Casanovas interpretant els textos de la Montserrat Roig. No ho puc descriure amb paraules. Ho recordo com un dels millors moments de l'any 2010. Una explosió d'emocions. Ho recomano a tothom.

Gràcies, Núria, per fer-nos saber que podem regalar l'experiència.

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Gràcies Albert per posar poesia a la nostra vida....

Gràcies a tu, Clara, per haver gaudit de les paraules de la M de Roig amb la teva presència!!!