divendres, 20 de maig de 2011

Cares cares

Benvinguts i benvingudes al país de les cares!

Si a Catalunya hi ha prop de 1.000 municipis i posem una mitjana de cinc partits polítics per a cadascun ens trobem que al nostre país petit hi ha unes 5.000 cares diferents enganxades en pancartes electorals.

Cares per a tots els gustos. Cares de totes mides i consistències. Cares de pocs amics i caraalegres. Cares de pomes agres i cares tranquil·les. Cares amb missatge i cares mudes. Cares que sortiran cares i cares amb cara i ulls. Cares que paguen amb la cara i cares que planten cara. Cares estirades i cares de bon any. Cares gruixudes i caraamples. Cares decorades amb corbates i cares amb ulleres. Cares de pocs amics i cares de pasqua. Cares que porten alguna cosa escrita a la cara i cares girades. Cares que normalment són cares de veure. Cares de caricatura i cares d’àngel. Cares de murri i cares de bona persona. Cares soles i cares acompanyades. Cares de pa de ral, farcides d’expectatives, i cares que el diumenge tindran carabasses.

Però, sobretot, cares que ens recorden que un dia, cada quatre anys, ens permeten participar i escollir quins seran els nostres representants. Segurament aquesta no és la millor fórmula per a una vera democràcia. Segurament caldria una participació més activa del poble a l’hora de decidir els canvis que afectaran a la seva comunitat. Segurament caldria pensar-ho i repensar-ho per a construir un nou format amb menys pes de les majories. Però, ara per ara, és el model que tenim i hauríem d’anar a votar encara que només sigui perquè ens despengin, del nostre paisatge de cada dia, les cares d’aquestes eleccions municipals.

Ps: Des d’aquí el meu sentit condol als fanals que els ha tocat una cara que no era precisament la que volien.

6 comentaris:

Marga Bonvehí ha dit...

Molt bo aquest apunt, Núria. Jo que estava ja una mica tipa de veure cares, aquesta nova visió m'ha semblat més divertida. Tens raó a l'hora de donar el condol als fanals. Sobre el vot, jo encara li estic donant voltes a la qüestió.

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Marga...gràcies bonica!...Pobres fanals, segur que algun sortiria corrents, indignat!...Jo el vot al meu poble el tinc clar...votaré una opció que no guanyarà però que crec que és la millor i la que ho faria més bé si aconseguís governar!...un petonàs!

Albert Guasch Ribas ha dit...

... i cares amb molt de morro.

Vigilem nosaltres, els ciutadans, que no fem de caracul, que segons el diccionari significa: "Marrà o ovella de la raça caracul". Que no ens portin a pasturar!

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Albert...tens tota la raó!...Sempre que puc intento que no em pasturin!...ha,ha,ha...

vpamies ha dit...

D'aquestes cares en pot sortir un bon recull. Vaig a passar-li nota a un que sé que li agraden aquestes coses. :-)

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Víctor...gràcies per llegir-lo ...i, sobretot, gràcies per la teva immensa tasca per embellir la nostra magnífica llengua!