dijous, 28 de juliol de 2011

Incerta glòria (Joan Sales)

Feia molt de temps que tenia pendent llegir "Incerta glòria" de Joan Sales. Estic just al principi del llibre i ja sé que serà una lectura apassionant i enriquidora. O sigui, crec que us atabalaré amb el vocabulari i amb més d'un fragment que val la pena de subratllar. I per anar fent boca us en deixo el primer:

"L'essencial de l'emoció, saps: llegir-la en uns altres ulls. Aquesta és una de les nostres falles més sensibles: que les nostres emocions, per ser-ho de debò, necessitin un còmplice."

Incerta glòria
Joan Sales

4 comentaris:

Jordi Dorca ha dit...

Jo encara el tinc pendent.
Em proposo de llegir-lo.

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Quan el llegeixis et sentiràs a trinxeres!...un petó!

Violant d'Atarca ha dit...

Perdoneu, però sempre que m'assabento que algú llegeix "Incerta glòria" no puc estar de dir-li que faria molt bé de llegir, també d'en Joan Sales, "Cartes a Màrius Torres" (darrera edició de CLUB EDITOR, col·leció La cara fosca de les Lletres). Us ho recomano fervorosament perquè a través d'aquestes cartes -que per cert, són epístoles dirigides en un principi a una amiga de l'escriptor, Mercè, més endavant ja vénen les d'en Marius- doncs, això, que a través de totes aquelles lletres vivim en directe, des de la percepció d'en Sales, la maltempsada del 1936-39, fins l'exili consegüent. De debò que és molt interessant el que hi explica.
La novel·la a que us referiu va estar inspirada en aquestes cartes. A mi em va agradar més l'epistolari que la novel·la, però potser és perquè sóc més de llegir assaig, memòries, etc. En el llibre de les Cartes també hi trobem els poemes que s'intercanviaven en Torres i en Sales.
Si ja coneixíeu l'existència de "Cartes a Màrius Torres", excuseu-me, és que hi ha encara força gent que les ignora i em sap greu.
Salut i visca la Terra Lliure!

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Gràcies, Violant! M'apunto el teu suggeriment magníficament detallat i si t'agrada l'assaig i les biografies també et recomano, també, "Tres poetes, tres mestres. Rainer Maria Rilke, Màrius Torres, Antonio Machado" de l'Antoni Pascual (Abadia Editors).