divendres, 7 d’octubre de 2011

Cucut

"El cucut sembla que digui als altres ocellets:

―Vosaltres em pujareu els fills, i jo, en agraïment, faré la feina que vosaltres no podeu fer: em menjaré les cuques peludes que us fan por i fàstic: i així, entre tots plegats, defensarem la vida dels boscos, fent desaparèixer aquests enemics que sembla que no facin cap mal i que, quan són una colla, acaben amb la vida dels arbres més forts. "

Els ocells amics
JM de Sagarra (l'any del 50è aniversari de la seva mort)





5 comentaris:

Ricard Closa ha dit...

I jo que tenia mania als cucuts per ser uns penques.
Que n'hem d'aprendre de coses encara...

Helena Bonals ha dit...

Està molt bé que es faci publicitat de Sagarra, que aviat serà un anticànon. És una mica com el nostre Shakespeare, al costat de Guimerà.

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Uau, Helena!...M'has deixat bocabadada amb el teu comentari!...Gràcies, gràcies, gràcies!

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Ricard...a mi també em va sorprendre llegir-ho...es veu que els cucuts es poden menjar miles d'orugues i deixar un bosc ben net. Impressionant!...Aquest llibre d'en Sagarra (Els ocells amics) serà el proper que em llegiré. Gràcies per ser-hi!