dimecres, 12 d’octubre de 2011

Sang i botifarres

No us penseu pas que avui, 12 d'octubre, faré festa. No tinc pas res per celebrar.

M'agradaria compartir un refrany que vaig sentir l'altre dia:

"On no hi ha sang no s'hi fan botifarres"

Em van explicar que té dos significats: en un es tractaria de lluitar pels nostres familiars amb qui, en teoria, ens vincula la sang; i en l'altre, que és qüestió de posar coratge si el que vols és aconseguir alguna cosa.

En tot cas...jo em limito a fer-li una botifarra de pagès a la celebració imposada d'avui. 






8 comentaris:

Helena Bonals ha dit...

La segona definició em sembla molt forta, però jo també li faig aquesta botifarra de pagès a la celebració.

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Ja en som dues!

El refrany crec que s'inspira en l'art de fer botifarres negres on la sang és imprescindible.

Una abraçada, Helena!

Jordi Dorca ha dit...

Poseu-hi una botifarra i un bisbe. No quedarem pas.

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Jordi...i un bisbe fent botifarres al costat d'una mocadera...

un petó!

vpamies ha dit...

Et van informar molt bé sobre el doble sentit del refrany! :-)

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Que bé que ho confirmis, Víctor!...Jo no l'havia sentit mai i l'endemà d'aprendre-me'l el vaig tornar a sentir en una obra de teatre. Un petó!

Anna ha dit...

Hola jo faig tard!!! pero vagi una bona botifarra per aquesta festa que a nosaltres no ens hi va res!!!

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Ei, Anna!...Vagis tard o no...tant és ja que la botifarra val igual!..Un petonàs!