dimarts, 18 d’octubre de 2011

Ser capellà és apassionant

"En més d'una ocasió el sacerdot (i polític!) Lluís Maria Xirinacs havia fet seva aquella frase que deia que la independència no es demana, sinó que es pren. I efectivament els nostres capellans han decidit prendre la independència i afrontar el futur «al seu aire», amb llibertat. Ho viuen com un repte, com l'única manera possible i desitjable de lliurar-se al poble. Com l'única manera de ser coherents amb allò que van aprendre i que han defensat durant bona part de la seva vida. I un cop assolida aquesta llibertat, un capellà enamorat de la seva feina pot exclamar:

T'ho has de guanyar. Però si t'ho has guanyat, ser capellà és apassionant. Apassionant!

"Fills del Concili. Retrat d'una generació de capellans"
Autors: Joan Estruch i Gibert i Clara Fons i Duocastella 
Editorial Mediterrània

6 comentaris:

Helena Bonals ha dit...

A mi em va costar molt la carrera, però el que faig ara m'apassiona, jo també m'ho he guanyat.

Jordi Dorca ha dit...

Apunt molt bo, interdisciplinar, que diuen ara.
PS: l'Helena s'ha canviat la fotografia, oi?

Jordi Dorca ha dit...

Però no estic gens segur que sigui apassionant, ser capellà.

Helena Bonals ha dit...

Jo tampoc n'estic segura, que sigui apassionant. El meu pare va estudiar al seminari de Vic i ho va acabar deixant.

Helena Bonals ha dit...

La imatge no és nova: és de més a prop i a color!

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Helena...a mi la carrera em va costar molt però no em va apassionar gens...potser per això no m'hi he dedicat. Però m'encanta saber que hi ha persones que ho heu gaudit i que seguiu gaudint-ho i encomanant-ho!...

Jordi...En aquest llibre hi ha la visió de 17 capellans...i, curiosament, algun ho troba apassionant.

Jordi i Helena...gràcies als dos per ser-hi!...Una abraçada ben forta!