dimecres, 9 de maig de 2012

Apadrino BURSADA

Gràcies a en Víctor Pàmies m'he assabentat que avui apadrinem paraules en l'acte homenatge de la catosfera a l'Any de la Paraula Viva que commemora el centenari de la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans.

Apadrino BURSADA ja que l'he apresa tot llegint Pere Calders (de qui enguany celebrem el centenari del seu naixement).

Segons el Diccionari de la Llengua Catalana de l'Institut d'Estudis Catalans:

Bursada:f. [LC] Estirada, empenta, acció qualsevulla, violenta i momentània. Li arrancà el collar d’una bursada.  [LC] de bursada loc. adv. aD’un cop. Es va aixecar de bursada i se’n va anar.  [LC] de bursada loc. adj. bSense perseverança. Són gent de bursada.

11 comentaris:

Quadern de mots ha dit...

Bursada, la conec de fa relativament poc, d’una de les lectures i em va agradar. Bona tria.

Clidice ha dit...

És una paraula preciosa, terriblement plàstica. Una tria excel·lent! :)

McAbeu ha dit...

Doncs ara que m'has fet pensar potser jo també la vaig aprendre llegint Calders, per mi, tot un geni de la literatura catalana i universal. Molt bona tria!

Jordi Dorca ha dit...

Vinc del silenci de l'apunt anterior, però la bursada em tiba fort.

XeXu ha dit...

Caram, caram, tu mates dos ocells d'un tret, és clar! Dos centenaris en un! Interessant paraula, jo la desconeixia.

miquel ha dit...

Què divertit! Quan he llegit la teua paraula a la dreta del meu bloc, de seguida he pensat en els shilayos de Calders.

El porquet ha dit...

No la coneixia! Tot i que té una sonoritat que remet fàcilment a la seva definició. Bon apadrinament!

Puigmalet ha dit...

Jo l'he llegida fa poc i tampoc descarto que no sigui amb Calders. Maca...

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Quadern de mots...Gràcies, bonica!

Clidice...a mi em té enamorada.

McAbeu...per a mi en Calders és el millor.

Jordi...com sempre, un comentari relligat i no pas de bursada.

Xexu...A en Calders sempre que puc m'agrada recordar-lo.

Miquel...aquesta paraula és molt seva i, per això, m'agrada.

El porquet...gràcies, rbonic!

Puigmalet...que bé que t'agradi...Un petó!

Tri Plet ha dit...

em semblava que era una devallada brusca de la borsa .......

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Tri Plet...la teva definició és molt encertada i actual!...Un petó!