dimarts, 22 de maig de 2012

Vocabulari "Diari d'hivern"

9 comentaris:

Quadern de mots ha dit...

M’ha agradat molt Marfondre que desconeixia, la trobo molt sensual, encara que signifiqui extenuar o perdre les forces.

bon vocabulari.

Miquel Àngel ha dit...

Hostia que n'ets de sàvia
sempre que vinc a voret,
aprenc
alguna cosa que no savia

Carme ha dit...

Precioses la majoria de paraules... és un plaer veure-les saludar-les i que te les presentin. Encara que algunes les conegui m'encanta retrobar-les a veure si les tornem a utilitzar més. M'encanta retrobar engiponar i gavarra i maldar...

Clidice ha dit...

Em faltava soll. Moltes gràcies! :)

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Quadern de mots...a mi em va passar igual amb la paraula marfondre...la trobo preciosa...

Miquel Àngel...sàvia, jo?...ha,ha,ha...t'equivoques de bloc...però mil gràcies per les floretes...m'encanta quan passes per aquí i hi deixes el teu bon humor.

Carme...feia molt de temps que no sentia la paraula engiponar...i em va agradar llegir-la...De fet, moltes paraules d'aquest vocabulari són conegudes tot i que les usem relativament poquet...Un petó!

Clidice...soll és un mot tan curt com contundent...Un petó, bonica!

miquel ha dit...

Verdaguer, en un versos terribles de "Sum vermis", fa servir una variant: "morfoneu-me, que jo interpreto lliurement com "traiu-me la forma", "feu-me fang una altra vegada".

com arbre estèril
de soca á arrel trayeume de la terra;
morfoneume, atuiume, anihilaume.

Drapaire de mots ha dit...

Engiponar em fa molta gràcia i voldria recordar-la per fer-la servir. I Pesquis també. Xaruccs,jejeje : )))
d'aquests en conec uns quants encara que no forçosament són vells...

Alyebard ha dit...

Doncs en conec forces, el problema és fer-les servir.

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Miquel...quin comentari tan preciós!

Drapaire de mots...coincideixo amb tu tot i anar mal engiponada...ha,ha,ha...

Alyebard...a vegades hauríem de sortir de casa amb paraula nova, o vella però que fa temps que no usem, i dur-nos-la a passejar, a mercat...ha,ha,ha...gràcies per ser-hi.