dimecres, 6 de juny de 2012

Parla, parla d'Antoni Tàpies

El diumenge 3 de juny vaig participar en una matinal d'escriptura "Escriure l'art" a la Fundació Antoni Tàpies amb l'escriptora Flavia Company. Comparteixo amb vosaltres el text que vaig escriure inspirat en l'obra "Parla, parla":

Podeu veure el quadre a: 

Torno a ser al racó estret, enxubat. Les dues parets em guarden l’espatlla. Intimida, la foscor marró intimida. Són set. Muts m’interroguen amb la mirada. Catorze ulls que frisen per relaxar-se. Catorze mans tenses dins les butxaques. Silenci. Mudesa. Sé què volen. Intueixo el llapis amagat sota les faldilles que fa temps que no voleien; pantalons que un dia substituïren la sotana; vestits florejats que camuflen seductores mitges. L’esparadrap fa temps que silencia el desig. Els conec, crec que els conec. Saben del cert que no tinc novel·la. M’agradaria, sí, però la memòria em boicoteja, em priva de construir l’escaleta, em tanca en aquesta habitació sota el pes dels jutges que em paralitzen. Els jutges, a dins i a fora, m’emmordassen l’esforç i la constància. Em gronxen en la placidesa del relat curt, textos breus que no em delatin. Al final ha arribat l’hora: m’amenacen. Tots plegats, amb veu esquerdada, sota un cant coral fúnebre diuen: parla, parla. I amb un somriure burleta, m’aferro a l’esquerda taronja, trec l’as que els he robat de les mànigues i esborro el dibuix de les excuses. Prescindeixo del mal somni dels seus, meus, no pots no pots no pots. Escric.

6 comentaris:

Helena Bonals ha dit...

Molt kafkià! Mira que veure tot això en aquest quadre... és ben bé que et fa parlar.

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Helena...ha,ha,ha...el meu cap és una mica kafkià!...Gràcies per ser-hi, bonica! ...un petó!

Daniel Recasens ha dit...

i doncs, la novel·la, quan?

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

aix, la novel·la,...una gran assignatura pendent...

Alyebard ha dit...

Brava!!

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Gràcies, Alyebard! Un petó!