dilluns, 30 de juliol de 2012

Viatge al poble dels guerrers

D'aquest llibre ja us n'he parlat; és el "Viatges i flors" de la Mercè Rodoreda. Però és que, de tant en tant, el llibre em crida, des de la prestatgeria. I em fa notar l'enyor que sent quan fa temps que no el fullejo. És llavors quan trio un dels molts paràgrafs que tinc subratllats i el penjo aquí, tot esperant que us agradi o que us faci rumiar. Comparteixo així un fragment del "Viatge al poble dels guerrers".

"A un vell que esterrossava un tros de camp darrera mateix dels fonolls, tot ell un sarment, vaig preguntar-li què passava amb tants soldats amunt i avall. Sempre fan el mateix. Van i vénen dues vegades al dia: matí i tarda. Viuen en tendes de campanya una mica lluny d'aquí, en un plantat d'oliveres. No fan cap mal: fan de soldat per inspirar respecte i tothom els tem això que ells només galopen i trompetegen."

Relat "Viatge al poble dels guerrers" del llibre "Viatges i flors" de la Mercè Rodoreda
Edicions 62. La butxaca





10 comentaris:

El porquet ha dit...

Potser tindria raó aquest vell padrí pagès... però jo crec que quan vegis soldats amunt i avall cap bona notícia poden portar.

No he llegit mai el llibre... de fet ni l'havia sentit mai esmentat #porquetfail

Sílvia ha dit...

Un fragment llaminer! No he llegit aquest llibre de la Rodoreda, ara que tindré temps segur que cau. Una abraçada!

Carme ha dit...

Tant de bo que fos així... però això dels soldats, em sembla que no va ben bé d'aquesta manera.

Un fragment molt bonic!

cantireta ha dit...

Com mosques colloneres? ;)

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Porquet...el llibre és una delícia...la imaginació duta a la realitat...és un dels meus preferits!...Penso com tu. Un petó!

Sílvia...te'l recomano i molt!...és una perla pels amants del conte curt. Un petonàs...va ser tot un plaer conèixer-te.

Carme...completament d'acord...ens calen exèrcits de no-violents amb persones com tu. Un petó!

Cantireta...ha,ha,ha...ets tan aguda! Un petonàs, r-bonica!

Elfreelang ha dit...

A mi aquest no em crida ..deu ser perquè des dels prestatges hi ha un munt de libres per llegir que em tirarien una pedra si els fes el salt amb una altre llibre! tanmateix gairebé tots el altres llibres de la Rodoreda me'ls he llegit ..per a mi el millor Mirall trencat...
Ah encantada d'haver-te conegut!

Glo.bos.blog ha dit...

Contes curt i de la Mercè Rodoreda?!
Això és una aposta segura.
A mi també em va agradar haver-te conegut. Ets un encant!

fra miquel ha dit...

He llegit altres coses de la Rodoreda però aquest no el coneixia. A la llista de pendents va!
Un plaer conèixer-te l'altre dia.
petons

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Elfreelang...Compte amb les pedres de les prestatgeries!...Va ser un plaer escoltar-te. Un petó!

Glòria..."Viatges i flors" és un llibre poètic, metafòric...Me'l vaig comprar en llegir que a la portada hi posava que la Mercè Rodoreda deia "Si em preguntessin quin dels meus llibres voldria salvar d'un incendi, escolliria aquest." A veure si tenim la sort de tornar a coincidir aviat. Un petonàs, bonica!

Fra Miquel...en aquest llibre descobriràs flors noves...de les que no veus en els jardins...Un petó i fins aviat!

El Profà ha dit...

Aquest estiu he llegit "Jardí vora el mar", va aparèixer a les meves mans per una d'aquelles casualitats no exemptes de certa màgia. No coneixia aquesta novel·la de la incommensurable Rodoreda, i és una autèntica delícia. Recomanaria llegir-la abans de que acabi l'estiu (o quan en comenci un altre), ja que parla de sis estius i t'hi pots submergir d'una capbussada.