dimarts, 14 d’agost de 2012

He llegit un best seller


Sempre em fa por llegir quelcom que ha agradat a molta gent. Potser és que, de tant en tant i sense solta ni volta, em crec poc normal. No és pedanteria sinó tot el contrari. El llibreter ja em va avisar quan em va veure agafar les "Cinquanta ombres d'en Grey" però com que em van dir que era una novel·la eròtica dirigida a dones "quarentones" vaig pensar que complia aquest parell de requisits.

Feia temps que volia llegir quelcom eròtic (sobretot després d'atansar-me als mots humits i brillants de la Cantireta) i en aquest "best seller" em prometien sexe a dojo. Em va sorprendre que a la contraportada diguessin que era una novel·la addictiva. I tant que és addictiva! M'hi he enganxat com una bleda. Verge Santa, quina vergonya! Però no m'ha atrapat la literatura (de fet no he subratllat ni una frase en tot el llibre, justament per això us faig aquesta entrada tan atípica en mi; ni he pogut fer-ne vocabulari, ni tan sols dels gemecs!). M'he llegit les 537 pàgines d'una revolada i m'he sentit com quan fumo, enganxada a aquella part de mi autodestructiva. Aquest llibre és una "merda" literària (i perdoneu l'expressió però algú ho havia de dir) que torna als prínceps blaus, amb un romanticisme de pa sucat amb oli, i un clam a la falta d'autoestima del gènere femení. Uns prínceps que no maten dracs sinó que gaudeixen fent mal, vivint el patiment de qui tenen més a prop. Un erotisme de xurriaques que no et fa tremolar ni un pèl del pubis. El penjo perquè veieu que una servidora acaba de malgastar 17,90€ i per avisar que, siusplau, no cometeu el mateix error. 

Sort que avui he anat a veure a una molt bona amiga, la Teresa, que sempre em recomana delícies literàries i m'ha prestat un llibre que em traurà el mal gust de ment que tinc després d'aquest experiment bestsellerial. 



12 comentaris:

XeXu ha dit...

No ets la primera que en sento parlar així, jo ja fa dies que l'he descartat. Em pregunto per què als EUA triomfa tant i aquí es considera una merda empaquetada (i cara!).

El porquet ha dit...

Ja no tenia intenció de fer-li gaires escarafalls... i ara encara menys! Cercarem l'erotisme per altres camins...

Sílvia ha dit...

Però el que no entenc és com pot enganxar un llibre d'aquestes característiques...

Glòria Bosch i Morera ha dit...

No em tempten els bet-sellers -tot i que en llegeixo alguns per poder tenir opinió- i menys d'aquests tipus.
Amb el que ens dius no el penso llegir pas, per més addictiu que sigui.

fra miquel ha dit...

Bé l'havies de llegir per poder dir que no t'agrada, No?
Jo tampoc sóc dels que busquen best seller per llegir. Aquest, ni sabia que existia ;o)
B7s

Jordi Dorca ha dit...

N'hauràs d'escriure un, de "best seller". Però bo.

J.Policarp ha dit...

Diuen d'aquest llibre:
- que un petó es descriu (en un moment del llibre) en unes 10 pàgines.
- que no és alta literatura sinó literatura destinada a dones quarentones que busquin erotisme novel·lístic
- que et pot arribar a enganxar i que es menysprea el gènere femení

Però tot i així, hi ha un públic nombrós que el compra i que el llegeix. Hem de concloure doncs... que ens agrada la provocació, el morbo i ens deixem guiar exclusivament per les llistes de ventes?

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Xexu...diria que aquí també s'ha venut molt i molt...i em sap greu que sigui així sobretot considerant que el públic hagi estat femení. Un petó!

Porquet...li agrairé que si troba aquests camins des de la literatura ens ho faci saber. Un petó!

Sílvia...a la ment humana crec que hi ha grans espais d'ombres que només gosen sortir en els mals somnis...Aquest llibre és una ombra gegantina que pot ressonar a més d'una persona, per dissort persona-dona!

Glòria...estic convençuda que el teu gust literari és exquisit. Un petó!

Fra Miquel...a vegades pot ser bo no conèixer...Un petonàs!

Jordi...ha,ha,ha...ets encantador...ja m'agradaria tenir les eines esmolades però darrerament escric tan poc que em faig patir...Un petó i fins molt aviat!!!

J. Policarp...el tema del petó (entre altres temes que es repeteixen com l'all en el llibre) és recurrent i molt!; com a dona quarentona em fa vibrar un altre tipus d'erotisme novel·lístic (normalment amagat a les llibreries); completament d'acord en que es menysprea el gènere femení i de valent; les editorials saben què fan (bé, en general) i venen com xurros el que volen vendre...És per això que procuro deixar-me guiar pels bons consells que trobo en blogs, pel parer d'una bona amiga i lectora i per l'assessorament de pocs i brillants llibreters i llibreteres. Per cert...gràcies per treure el nas al miramelsmots i fins aviat!

cantireta ha dit...

Nena (m'escapo per veure't), "L'amant de Lady Chatterley" és més humit que això ;) I molt millor!!
Hale, petons i orxata!

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

Cantireta...quan he llegit "Nena (m'escapo per veure't)"he pensat que et tenia a l'entrada de casa i les ninetes dels ulls se m'han disparat...A vegades sóc ben soca...ha,ha,ha...M'apunto el teu llibre i t'asseguro que m'hi endinsaré...un petó orxatat!

jomateixa ha dit...

Tot i que també entro dins dels requisits... ja no l'havia posat a la llista. També n'havia llegit alguns comentaris que no el deixaven massa bé.
Després de veure el teu ja ho tinc claríssim.

Núria Pujolàs ha dit...

Jo mateixa...gràcies per passar per aquí...Jo, de moment, em deixaré guiar per la recomanació de la Cantireta amb L'amant de Lady Chatterley. Un petó!