dimarts, 2 d’octubre de 2012

El gran Calders a Rodamots

Avui retallo un fragment de "L'ombra de l'atzavara" de Pere Calders, el gran Pere Calders, un dels mestres dels contistes d'aquest país. I l'agafo d'una iniciativa més que lloable, Rodamots, tot recomanant-vos que us hi inscriviu i rebreu, diàriament, càpsules de paraules, definicions, cites, etimologies, històries...

"Arribava als dissabtes amb els nervis desfets, esgotat, com un explorador que, després d'arrossegar-se pel desert, allarga un braç i toca la sorra humida de l'oasi. Cobrava, pagava i tot quedava igual: l'oasi només era un miratge i la set persistia. Però les il·lusions es defensaven amb aferrissament. «La setmana que ve serà diferent», es deia. «Ara ja li tens el peu al coll, ja falta poc»."

• Pere Calders, L'ombra de l'atzavara (1964)

7 comentaris:

Jpmerch ha dit...

Fins fa poc no coneixia Calders i gràcies a un comentari que em van fer al meu blog, vaig començar a llegir-lo, és genial.

Carme ha dit...

És realment genial, Calders!

Quadern de mots ha dit...

Vaig llegir en Calders fa temps, ara, l'estic recuperant a trossets.

Jan Puerta ha dit...

En Calders es un referent imprescindible. Llegir-lo es un plaer. Simbòlicament parlant, clar.
Una abraçada

Glo.Bos.blog ha dit...

Brillant, transgressor, únic Calders!

Jordi Dorca ha dit...

Vinc del blog de l'Helena Bonals, i considero que aquest a-punt d'avui és un gran puntàs, merescudíssim per al gran Calders, el millor representant literari de la joia de viure, que diria la mateixa Bonals.

Núria Pujolàs ha dit...

Jpmerch...llegint-te crec que en Calders és un bon referent literari per a tu. Ironia fina en ambdós casos!

Carme...completament d'acord...Per a mi, en Calders és dels millors, per no dir el millor!

Quadern de mots...jo també el vaig llegir fa temps...però, de tant en tant, obro algun llibre seu i en rellegeixo fragments.

Jan...en aquest cas, coincidim en plaer. Un petó!

Glòria...sí, sí...brillant, astut i transgressor!

Jordi...bona definició de l'Helena. Un petó!