divendres, 5 d’octubre de 2012

Jo confesso

Ja sabeu que quan llegeixo un llibre poso un fragment seleccionat així com les quatre dades principals: autor, traductor, títol i editorial. En aquest és extremadament difícil triar un únic paràgraf però, tot i així, en posaré un a l'atzar, completament a l'atzar, ja que em nego a decidir quin és el millor o el que m'agrada més ja que n'hi ha moltíssims. 

El que sí vull dir és que: aquest llibre, agradarà més o menys, però ha estat escrit per un virtuós de l'escriptura i no em cansaré de dir-ho i repetir-ho. Enhorabona Jaume Cabré!

"―Matar en nom de Déu o en nom del futur és el mateix. Quan la justificació és ideològica, desapareixen l'empatia i el sentiment de compassió. Es mata fredament, sense que la consciència en quedi afectada. Com en el crim gratuït d'un psicòpata."

Jo confesso
Jaume Cabré
Editorial Proa

20 comentaris:

Quadern de mots ha dit...

L'estic llegint.
Llegint-te entre línies i, si ho faig bé, et donc tota la raó.

Has trobat un bon trosset.

XeXu ha dit...

Em segueixo resistint. No conec ningú que no en parli bé... però sóc tossut!

cantireta ha dit...

I el pitjor és que també es jutja gratuïtament, com si anéssim al cinema :(

Lo Jaume Cabré, per quan me jubili ;)

Helena Bonals ha dit...

Aquest escriptor em sembla massa punyent a voltes, l'única raó per la qual no el llegeixo, em fa patir massa.

Carme ha dit...

Doncs so cada cop que algú en parla penso, l'he de rellegir... és tan complex que crec que em vaig perdre coses, per la meva impaciència habitual de llegir, llegir, ràpid i seguir endavant.

M'havia proposat rellegir per les vacances, però en tenia una pila de nous i li van passar al davant.

Sílvia ha dit...

Jo confesso que encara no l'he llegit. I ho vull fer, però no trobo el moment... aix, mandra fuig! Seguiré les vostres recomanacions i ho faré, algun dia ho faré. M'agrada aquest fragment que cites, ja és un començament! Una abraçada

Maria Moreno ha dit...

L'amor per la lectura hauria de ser contagiós!!!

M. Roser ha dit...

Jo el llegeixo intercalant entremig, la lectura de llibres més curtets.
Penso que s'ha de llegir a poc a poc, sinó et pots perdre molts matisos.
Jaume Cabré, un excel·lent autor...
Quan vaig llegir Les veus del Pamano, ho vaig fer d'una tirada.
Petons.

Glo.Bos.blog ha dit...

No l'he llegit. I em fa una mandra horrorosa llegir-lo. Potser algun dia m'hi veure amb cor...

Núria Pujolàs ha dit...

Em falta cultura per pair-lo tot però m'ha encantat...espero frisosa la teva ressenya que m'ajudarà, de ben segur, a comprendre'l. Un petonàs, bonica!

Núria Pujolàs ha dit...

ha,ha,ha...jo també acostumo a resistir-me als llibres llegits per molta gent i que tothom en parla bé...De fet, l'he tingut molt de temps esperant el seu torn a la tauleta de nit!

Núria Pujolàs ha dit...

En novel·la, lo Cabré, és dels millors escriptors del país actualment. Un petó, bonica!

Núria Pujolàs ha dit...

Doncs la racionalitat i el coneixement que comparteix en els seus llibres em fa pensar en tu. Un petó!

Núria Pujolàs ha dit...

Jo me n'he perdut moltes, de coses...els llibres tan llargs i densos també em fan sentir una pressa perquè no monopolitzin el temps i li restin als altres llibres de la pila...ha,ha,ha...besadetes, Carme!

Núria Pujolàs ha dit...

ha,ha,ha...ja n'has llegit un tros! ...Un petó, bonica!

Núria Pujolàs ha dit...

Crec que una mica ho és, Maria. Un petó i gràcies per ser-hi ahir i animar-te a llegir!

Núria Pujolàs ha dit...

Jo també vaig llegir "Les veus del Pamano" d'una tirada...Estic completament d'acord en que és un excel·lent autor. M'encantaria conèixe'l personalment. Un petó!

Núria Pujolàs ha dit...

ha,ha,ha...no cal forçar la maquinària en això de llegir, oi?...un petó, bonica!

Clidice ha dit...

Aquest fragment també em va colpir, m'alegro de coincidir. Un llibre excel·lent d'un autor excel·lent. Som afortunats de poder-ne gaudir! :)

Núria Pujolàs ha dit...

Jo també me n'alegro, Clidice, i estic completament d'acord amb el que dius. Gaudim-ne! Un petó!