dilluns, 15 d’octubre de 2012

Passa 09

Avui publico la passa 09 (darrera passa del capítol: 0. La realitat concreta) de les "Cent passes d'una via d'humanitat" d'en XiriHe de confessar-vos que aquestapassa m'agrada especialment. 


09. "Llibertat no vol dir disbauxa, vol dir creativitat. Lluita no vol dir guerra, vol dir exigència. Responsabilitat no vol dir tirania, vol dir compromís. Pacificació no vol dir passivitat, vol dir harmonia."




I amb aquesta passa tan bonica aprofito per felicitar a totes les "Tereses". 

En especialment felicito a la Teresa Domènech i Bau, molt bona amiga d'en Xiri i meva, i que, ja fa un temps,  va publicar "Històries que punxen, històries que curen"

11 comentaris:

El porquet ha dit...

Molt més que una passa. Jo gairebé diria un compromís amb la vida, de tots, i de tothom en particular.

Carme ha dit...

Jo penso com el porquet... aquesta és una passa immensa i complexa. Una passa que hem de fer un cop i un altre i plantejar-nos cada dia i a cada decisió que prenen si estem dels costat de l'harmonia o de la passivitat, de la disbauxa o de la creativitat. Hi ha ments privilegiades, com la del Xiri, que ho veuen tot amb una clarividència gairebé constant... i saben sempre de quin costat s'inclina la balança. La resta dels mortals no tenim més remei que pensar-nos-ho un cop i un altre. Jo, a la que bado, em passo sense adonar-me'n de l'harmonia a la passivitat, per exemple... Hi ha altes coses que poden ser difícils per altres persone s i per ami no ho són. Hi ha tanta gent que se li en va la bola cap a la tirania... aquí puc baixar la guàrdia, ami no em passaria ni que volgués!

Bon dia, gent maca de can Cabeça nou!

Sóc feliç de compartir pensaments i passes!

Carme ha dit...

Perdoneu tots els errors... volia dir...

"a cada decisió que prenem" ...

Jordi Dorca ha dit...

Jo també us felicito, Núria i Teresa.
La imatge em porto grans records, que també punxen.

Helena Bonals ha dit...

A mi també m'agrada especialment aquesta entrada del Xiri.

Glo.Bos.blog ha dit...

Una passa molt important. Cabdal.

Núria Pujolàs ha dit...

Jo també ho sento així, Porquet. Un petó!

Núria Pujolàs ha dit...

Carme...quins pensaments tan interessants i sincers!...En Xiri ens deixà un bon llegat...i aquí anem mantenint-lo i difonent-lo sempre que podem. Gràcies per ser-hi, bonica!

Núria Pujolàs ha dit...

A veure si reprenem el fil de les punxes...ha,ha,ha...

Núria Pujolàs ha dit...

Doncs coincidim, Helena...un petó, bonica!

Núria Pujolàs ha dit...

Jo també ho penso així. Un petó, bonica!