dimarts, 26 de febrer de 2013

La humiliació

"El punt de vista més fred, que no és ni condemnatori ni idealitzador, és el del psicòleg, que tracta de descriure l'estat d'ànim del suïcida, l'estat d'ànim que tenia quan ho va fer. Quasi cada vespre s'estenia sobre això en aquest to, com si no fos un pacient angoixat com tots els altres sinó un conferenciant a qui haguessin convidat per posar en clar la qüestió que els obsessionava dia i nit. Un dia en Simon Axler hi va intervenir, i de cop es va adonar que actuava davant del seu públic més nombrós des que havia abandonat l'escena. «El suïcidi és el paper que escrius per a tu mateix», els va dir. «L'encarnes i el representes. Tot escenificat fins a l'últim detall: on et trobaran i com t'hi trobaran». I tot seguit va afegir: «Però és representació única».

La humiliació
Philip Roth
Traducció de Xavier Pàmies
Editorial La Magrana

6 comentaris:

Alba ha dit...

és un llibre dur?? M'ho ha semblat.... però m'agradaria llegir-lo.

El Profà del Rebost ha dit...

Bon extracte. Algú ha llegit més de Philip Roth?

Consol Areñas i Rusiñol ha dit...

No l'he llegit. El text m'ha portat a pensar que massa sovint ens oblidem que l'home és un ser social per definició i que mai es fan representacions per un mateix.

Glo.Bos.blog ha dit...

No conec aquest autor. M'ha semblat molt ben escrit, però el títol em fa pensar que no és el llibre que ara mateix em convé llegir...

cantireta ha dit...

:( no'M SENTARIA BÉ, NO...

Núria Pujolàs ha dit...

Alba...és un llibre dur...però elegant...no sé com dir-ho...a mi no m'ha fet mal de panxa. Un petó!

Sebastià...jo no he llegit res més però crec que ho faré aviat. Un petó!
.
Consol...hi estic completament d'acord. Alguns més socials que altres però sí, som socials. Un petó!

Glòria...no és pas un llibre alegre!...un petó, bonica!

Cantireta...el que et sentarà bé seran els calçots de demà...;-)