dijous, 15 d’agost de 2013

Mare, Maria

M'han convidat a fer una lectura a l'església de Sant Muç de Cànoves. 
També el sento un lloc meu, de la tradició del meu poble, de les meves arrels.
N'he escrit un text senzill, talment com m'imagino a Maria, la mare de Déu.
Crec que tots som creients:
sense creure en el nou dia no ens podríem aixecar del llit, cada matí.
L'estructura de l'església catòlica mai m'ha acabat de convèncer però a cada sol, a cada albada, faig un acte de fe en mi, en tu i en la vida. 

Mare, Maria

Com a mare,
sóc en tu i tu ets en mi,
en totes nosaltres.

Des de l'amor i el sofriment
de la condició de dones
que hem donat la vida.

Amb l'agraïment,
com a filles,
del que ens ha estat regalat:
el do de viure.

La crisi actual
ha dut a molta gent
a perdre el seu niu,
l'aixopluc vital.

Duen la tristesa als ulls
en haver de trucar
a la porta dels qui en tenen.

Com tu.

Ets el nostre mirall
de fe i esperança.

Et prego llum, 
bondat,
estimació entre nosaltres i
que la comunitat accepti 
als més vulnerables
ja sigui en béns materials
com en la llar de l'ànima.

Et prego harmonia,
pau d'esperit i
llarga vida als nostres somnis. 

6 comentaris:

Helena Bonals ha dit...

Ets molt bona poeta!

M. Roser ha dit...

M'agrada molt Núria, reflecteix la fe
de la gent senzilla des del punt de vista de les dones...Felicitats.
Petonets, estiuencs.

Alba ha dit...

que bonic!
Hem de creure... La fe és la que ens fa tirar endavant!

Núria Pujolàs ha dit...

Helena...venint de tu és un honor i privilegi llegir els teus mots. Davant la poesia, no sé mai per on començar i, per tant, escric prosa poètica i en trenco les frases...O això és el que intento!...Si mai fas un curs de poesia miraré de treure-hi el nas!...

M. Roser...mil gràcies, bonica!...has captat perfectament l'essència!

Alba...Gràcies, bonica!Un petonàs!

maria moreno ha dit...

Preciós!!! Amb majúscules,
Molt profund i a la vegada senzill perquè tots podem entendre'l.
Gràcies Núria per enviar-me'l just el dia de la Mara de déu!

Núria Pujolàs ha dit...

Gràcies a tu, Maria, i disculpa la meva absència. Un petó, bonica!